jak pracujemy

Akademia Muzyczna w Gdańsku

jak pracujemy
jak pracujemy

1. Z kim?

Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku to jedna z najstarszych uczelni muzycznych w Polsce. Rok po obchodach świętujących 70-lecie jej istnienia na Pomorzu powierzyła nam przeprowadzenie zmiany identyfikacji wizualnej.

2. Co?

Zanim określiliśmy potrzeby, a tym samym cały zakres prac, bardzo dużo czasu poświęciliśmy na spotkania, rozmowy i analizę zastanej sytuacji. Dość szybko stało się oczywiste, że jakakolwiek propozycja zmiany, wprowadzona bez udziału uczelnianej społeczności nie przyniesie spodziewanego rezultatu. Ostatecznie zaangażowaliśmy dużą część pedagogów, studentów, absolwentów oraz pracowników Akademii Muzycznej. Określiliśmy nasze zadanie – opracowanie strategii marki na lata 2018–2021, która określa misję, wizję, obszary rozwoju, cele strategiczne i operacyjne oraz zaprojektowanie nowego znaku graficznego i identyfikacji wizualnej – po czym z zapałem wzięliśmy się do pracy.

jak pracujemy

3. Jak?

Proces projektowania nowej identyfikacji zakładał duży nacisk na współtworzenie go ze społecznością uczelni. Powstał zespół projektowy, w skład którego weszły władze uczelni, przedstawiciele pedagogów, pracowników i studentów. Jego celem było współtworzenie, konsultowanie i akceptowanie poszczególnych etapów prac. W trakcie projektowania odbyło się nadto pięć warsztatów z udziałem pedagogów, pracowników, studentów i absolwentów.

jak pracujemy

4. Efekt

Strategiczną zmianą jest zastąpienie w materiałach wizerunkowych pełnej nazwy instytucji, powszechnie używanym akronimem słowno-graficznym aMuz, wokół którego została zbudowana nowa identyfikacja. Logotyp aMuz jest tym samym nowym znakiem graficznym uczelni.

Głównym elementem wizualnym służącym do promowania marki aMuz, jest moduł z wyciętym logotypem uczelni. Charakterystyczną cechą tego zabiegu jest wyświetlenie obrazu znajdującego się pod spodem. Dzięki temu ten sam logotyp za każdym razem będzie funkcjonował w różnych wersjach kolorystycznych i komunikował różnorodność – jedną z pierwszych wartości Akademii Muzycznej w Gdańsku.

Bardzo starannie zaplanowaliśmy inauguracje nowej identyfikacji, połączonej z inauguracją roku akademickiego 2018/2019, na potrzeby której powstał film, strona wyjaśniająca i przedstawiająca cały proces zmiany (rebranding.amuz.gda.pl), a nadto zespół 5/6 związany z Akademią Muzyczną przedstawił wokalną wersję nowego logotypu.

jak pracujemy
jak pracujemy
jak pracujemy
jak pracujemy
jak pracujemy

Rebel

jak pracujemy
jak pracujemy

1. Z kim?

Rebel to pasja. Rebel to ludzie. Rebel to największy gracz na naszym rynku. Zaprosili nas do współpracy i zaufali. Przekonaliśmy ich do zmian i przez sześć miesięcy mieliśmy wielką przyjemność pracować z ludźmi, którzy zaczynali jako mały sklep dla „geeków” w suterenie wrzeszczańskiej kamienicy i w kilkanaście lat rozwinęli się w grupę wydawniczo-handlową.

2. Co?

Pierwotnie naszym zadaniem było zakomponować logo Rebel na produktach firmy, czyli pudełkach z grami. Było baardzo różnorodnie, baaardzo kolorowo i baaaardzo ciekawie…. Każda gra kusiła bowiem inną forma opakowania i ilustracji oferowanych przygód. Były gry dla dzieci, dorosłych, par, grup, matematyków, romantyków, kosmitów, księgowych… i dlatego zaproponowaliśmy, żeby stworzyć zupełnie nowe logo wraz oraz system komunikacji wizualnej, który kompleksowo uporządkuje ogromną ofertę Rebel.

jak pracujemy
jak pracujemy

3. Jak?

Zaczęliśmy od warsztatów z całym zespołem. Wspólnie, szczerze, na spontanie, out of the box: gdzie jesteśmy, gdzie chcemy być, co jest najważniejsza i dlaczego Rebel to najfajniejsza rzecz na świecie. Rozmailiśmy też klientami, zbierając opinie „geeków” i „casuali”, fanów i konkurencji. Okazało się, że choć Rebel 2017 był gigantem branży, to ciągle dla wszystkich najważniejszą wartością była miłość do gier. Autentyczna ludzka pasja budowała fenomen i jakość tej marki. Krok po kroku, zaczęliśmy projektować nową tożsamość Rebela. Chcieliśmy żeby niosła emocje i zachęcała do zabawy, by była nowoczesną wizytówką wartości, statusu i sukcesu firmy.

jak pracujemy

4. Efekt

Elementem wyjściowym nowej identyfikacji był logotyp: lekki, żywy, czysty w formie, uniwersalny i uśmiechnięty. Pojedyncze litery znaku wykorzystaliśmy jako elementy graficzne rozwijające logotyp w spójny system czytelnego brandingu. Pozwolił uporządkować różnorodność komunikacji, nie odbierając dynamiki i charakteru poszczególnym produktom.

Rebranding to zawsze duże wyzwanie, dlatego podzieliliśmy go na etapy. Stworzyliśmy plan komunikacji zmian oparty na mediach społecznościowych. Wciągał odbiorców w zabawę, stopniowo prezentując nowe elementy. Budował napięcie oczekiwania na premierę, a jednocześnie rozbrajał ewentualny szok „tradycjonalistów”. Uroczyste odsłonięcie nastąpiło podczas jednej z ważniejszych imprez branży, gdzie rebranding Rebela skradł show 🙂

Podsumowując kilka miesięcy intensywnej współpracy, zaproponowaliśmy hasło/slogan, który odzwierciedlał nasze wnioski, odkrycia, iluminacje i emocje. Poznaliśmy ich dobrze, dlatego mogliśmy śmiało powiedzieć: REBEL … i wszystko gra.

jak pracujemy
jak pracujemy
jak pracujemy
jak pracujemy
jak pracujemy
jak pracujemy
jak pracujemy
jak pracujemy
jak pracujemy
jak pracujemy
jak pracujemy
jak pracujemy
jak pracujemy
jak pracujemy
jak pracujemy
jak pracujemy

LO nr 3 w Gdyni

jak pracujemy
jak pracujemy

1. Z kim?

Poważna sprawa. Jedno z najlepszych liceów w Polsce. Na serio! Duże tradycje i duże ambicje. Dyrekcja i nauczyciele z misją, zaangażowana Rada Rodziców, która była inicjatorem stworzenia identyfikacji dla szkoły. A nade wszystko świetna młodzież, o której na sto procent, już niedługo będziemy słyszeć…

2. Co?

Trójka, Gdynia – i wszystko jasne. Szkoła o dużej renomie w kraju i za granicą. Sam numer liceum w zasadzie wystarczył za cały branding. Być może dlatego instytucja cały czas funkcjonowała praktycznie bez żadnej identyfikacji wizualnej. I pewnie można by tak dalej, ale ludzie z wizją wyprzedzają teraźniejszość…. A więc otrzymaliśmy zadanie graficznej syntezy historii, prestiżu, oferty i ambicji jedynej takiej szkoły w Polsce. Naostrzyliśmy ołówki, napełniliśmy kałamarze, skalibrowaliśmy szkiełko i oko i zabraliśmy się do pracy.

jak pracujemy
jak pracujemy

3. Jak?

Poważne zadania wymagają poważnych narzędzi. Pracując nad tego typu projektami stosujemy metodę Design Thinking. W skrócie, jest to proces, podczas którego nasz klient współtworzy ostateczny projekt. Rozmawiamy, pracujemy warsztatowo, określamy wartości, dążenia i wspólnie wypracowujemy materiał, który pozwala nam zaproponować najlepsze rozwiązania. W wypadku Trójki spotykaliśmy się z nauczycielami, rodzicami i uczniami.

jak pracujemy
jak pracujemy
jak pracujemy

4. Efekt

Stworzyliśmy nowy znak. Prosty i czytelny, bo trójka to Trójka! Ułożyliśmy go z elementów, które mogą funkcjonować samodzielnie w różnych zastosowaniach identyfikacji. Zaprojektowaliśmy pakiet ikon, określiliśmy kolorystykę, firmowy krój pisma i wszytkie zasady opisaliśmy w księdze znaku. Obecnie pracujemy nad stroną internetową i wdrożeniem zmiany.

jak pracujemy
jak pracujemy